Podologia

Podstawowy zabieg podologiczny polecamy przy stopach wymagających, którym nie wystarcza klasyczne wygładzanie naskórka.

W naszym gabinecie zajmujemy się następującymi zagadnieniami podologicznymi:

1. Hiperkeratoza stop (odciski, modzele)
  2. Wrastające paznokcie
  3. Pielęgnacja pękających pięt
  4. Grzybice paznokci i skóry
  5. Nadpotliwość stóp
  6. Suchość skóry i paznokci
  7. Onycholiza paznokcia
  8. Rekonstrukcja płytki paznokciowej
  9. Opracowanie paznokcia
  10. Opracowanie paznokci ze zmianami chorobowymi wraz z ich terapią

Podologia

Modzel powstaje, gdy naskórek zanadto rogowacieje pod wpływem stałego ocierania skóry. Można poznać go po żółtym kolorze. Usuwa się go mechanicznie - po dezynfekcji i ewentualnym zmiękczeniu modzela pozbywa się go skalpelem lub dłutem.

Podobna jest przyczyna tworzenia przez skórę odcisków. Po ich usunięciu można zastosować wkładki ortopedyczne równoważące odczuwane przez skórę stopy obciążenia by zapobiec formowaniu się nowych odcisków.

Z problemem wrastających paznokci powinny poradzić sobie klamry BS SPANGE, które, naklejone na paznokieć, z czasem skorygują jego kształt.

Gdy sucha i poddana długotrwałemu uciskowi skóra pięt rogowacieje, przybiera żółtawy lub szary odcień i może zacząć pękać. Podobnie jak odciski, tak zniekształconą skórę pięt można poprawić bez użycia lekarstw, pozbywając się stwardniałego naskórka.

Onycholiza paznokcia ma miejsce wtedy, gdy zaczyna on odstawać od skóry. Paznokieć przybiera wówczas mało estetyczny biały kolor a tkanki wokół niego są podatne na infekcje, które przyczyniają się do dalszej zmiany barwy płytki paznokcia. Do powstania onycholizy mogą przyczynić się choroby skóry, niedobór witamin czy uszkodzenie paznokcia.